Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Ozorkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Ozorkowie
Data publikacji strony internetowej: 2016-03-21. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-03-20.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi dnia: 2020-03-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
osoba kontaktowa – Magdalena Wąsiołek,
adres e-mail – sekretariat@mopsozorkow.pl,
numer telefon – 42-710-31-59.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ozorkowie zajmuje dwie kondygnacje budynku mieszczącego się przy ul. Stypułkowskiego 1, 95-035 Ozorków.
Do budynku prowadzi 1 wejście od ulicy Stypułkowskiego. Do wejścia prowadzą schody i podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome
i słabowidzące. Przed budynkiem brak jest miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze znajduje się kasa i pomieszczenia pracowników poszczególnych działów, tj.: Świadczeń Wychowawczych, Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Dodatków Mieszkaniowych, Dodatków Energetycznych, Karty Dużej Rodziny, Ozorkowskiej Karty Dużej Rodziny, Stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Asystentów Rodziny. Na pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia zajmowane przez Pracowników socjalnych, pracowników Działu Pomocy Społecznej, Kierownika Pomocy Środowiskowej, pracowników Działu Księgowości, Sekretariatu oraz Dyrektora. Do tych pomieszczeń prowadzą schody, które nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy, ani rampy przeznaczonej do transportu osób niepełnosprawnych.
Toaleta przeznaczona dla klientów mieści się na pierwszym piętrze i nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, a także nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych